1 9 5 6
La companyia del tramvia tenia el projecte de retallar el recorregut de la línia 70 dins de Badalona, pel perill que suposava la circulació dels grans vehicles pel centre de la ciutat. La terminal es traslladaria des del carrer del General Primo de Rivera (Francesc Layret) fins a la Riera Jornet (Pl. Alcalde Xifré). Des de principis d'any la companyia construïa un nou desviament a la Plaça d'en Pep Ventura, per facilitar les maniobres a la nova terminal. Aquestes obres motivaren alguna protesta dels veïns, per la lentitud amb que es van fer.
Malgrat tot, continuava existint la situació més problemàtica de la línia del tramvia, el pas per sobre la vorera al tram entre Can Cros i Sant Adrià. El director de la "Compañía Transportes Suburbanos de Barcelona, S.A.", Sr. Tineo, en una reunió celebrada al gener de 1956 a l´Ajuntament amb l´alcalde i el tinent d´alcalde de Serveis Públics va manifestar el desig de la companyia de solucionar aquest greu problema.
El dia 15 de maig va sortir l´últim tramvia de la terminal del carrer General Primo de Rivera (Francesc Layret). Els vehicles que van fer el darrer viatge pel centre de Badalona foren el motor M-3 i el remolc R-3. L´endemà, la nova terminal es trobava al carrer 27 de Enero (Francesc Macià), entre el carrer Maria Cristina i la Riera Jornet.
Sant Adrià-Riera Canyadó 1.30 pessetes
Barri Salut-Riera Canyadó 0.75 pessetes
Al gener de 1956 la companyia Urbas va posar en servei autobusos "Chausson", d'un sol pis, a la línia BS. Aquest fet provocaria moltes queixes per part dels usuaris, ja que de forma gradual s´anirien retirant de la línia BS els autobusos Aclo de dos pisos de la sèrie 400, que tenien més capacitat i on pràcticament tothom tenia seient assegurat. De moment, la companyia optà per fer circular els "Chausson" intercalats entremig dels Aclo.
D´altra banda, la Comissió Municipal Permanent, en sessió celebrada el mes de març va informar favorablement una petició de l´Administrador de Correus en relació al projecte d'efectuar el transport de la correspondència al Barri de Canyet mitjançant la línia d'autobusos Badalona-Font de la Rosa, coberta per l´empresa Boix & Cía.
Al mes d'abril, a la "Revista de Badalona", es recollia el rumor d'una possible nova línia d'autobusos urbans, que enllaçaria l´estació de RENFE amb Santa Coloma. Fins i tot s'apuntava un possible itinerari: Estación - Antonio Romeu -Riera Jornet - Riera San Juan - Fondo - Santa Coloma. La tornada es faria per: Santa Coloma - Reloj - Onésimo Redondo - Cristo Rey - Tortosa - Industria - San Isidro - Estación.
En un Ple de l´Ajuntament celebrat el mes de maig es declarava la conveniència de prestar, en règim de concessió administrativa, el servei de transport urbà de viatgers. Es va acordar passar l´expedient a l'Oficina Tècnica Municipal, per a la redacció del projecte corresponent. En el Ple del dia 13 d'agost l'Ajuntament va aprovar el pressupost i el plec de condicions facultatives confeccionades pel Sr. Enginyer Municipal per a l´establiment d'un servei de transport urbà mitjançant autobusos.
Tot i que l'escurçament de la línia 70 es va produir al mes de maig, sembla ser que el tram fora de servei encara s´utilitzava per alguna cosa. Així sembla quan al número 817 de la "Revista de Badalona", de 20 d'octubre, es publica un comentari criticant l´estacionament d'un vagó restaurant (sic) que tots els matins la companyia aparca en el desviament del carrer de la Creu. Sembla ser que el vehicle era utilitzar per a què els nous conductors fessin les seves pràctiques; a mig matí apartaven el vehicle al carrer de la Creu i esmorzaven. D'aquí això de vagó restaurant. El columnista acaba proposant les cotxeres com a lloc adient per què els estudiants de tramviaires mengin els seus entrepans.
I si la línia 70 va canviar de terminal, la línia 44 no trigaria a fer-ho, ja que la Comissió Municipal Permanent, en sessió del 10 de Novembre, expressa la seva satisfacció per haver rebut un telegrama del Sr. Ministre d'Obres Públiques comunicant l´aprovació de l´expedient relatiu al canvi de terminal a Badalona del tramvia que l´enllaça amb Montgat, per a evitar la seva circulació en sentit contrari a la direcció única assenyalada a la carretera de Madrid a França.
No hay comentarios:
Publicar un comentario