|
Autobús Pegaso 6038 exhibit al Saló de l'Automòbil de Barcelona al maig de 1983. |
El prototip de l'autobús Pegaso 6038 va ser presentat en el Saló
Expomòvil de Barcelona el maig de 1978, encara que les primeres
unitats de sèrie van ser entregades el 1980. El model anava equipat
amb el motor Pegaso 9107, amb una potència de 200 CV. La seva
producció es va estendre durant sis anys, de 1980 a 1986, i es van
construir gairebé 2.500 unitats. Els darrers 6038 construïts van
ser els destinats a l'empresa TUBSAL.
Van ser els primers autobusos nous de què disposà
TUBSAL. Van ser trenta-dos vehicles, carrossats per Noge, que formaren la
sèrie 8601-8632. Entraren en servei el juliol de 1986.
|
Autobús Pegaso 6038 nº 8628 arribant a Can Ruti cobrint la línia B26, pocs dies després de la posada en servei de la sèrie. Badalona, 16 de juliol de 1986 |
Estrenaren la nova
imatge de la companyia, amb els cotxes pintats de blanc i groc. La
numeració també va variar, al número de sèrie del vehicle se li
van anteposar dos dígits que indicaven l'any de posada en servei de
l'autobús. Així, el cotxe 1 es convertí en el 8601, i el 32, en el
8632.
|
Autobús 8620 cobrint la línia B25 a l'avinguda d'Alfons XIII. Badalona, 11 de setembre de 1986. |
|
Autobús 8621 a la Via Augusta, cobrint la línia B25 camí de Barcelona. Badalona, 30 de desembre de 1987. |
Al llarg de la seva vida operativa van cobrir pràcticament totes
les línies de la xarxa. La sèrie es van començar a retirar el
1997, en entrar en servei els primers cotxes Mercedes Benz de pis
baix, a raó d'uns deu vehicles per any. El maig de 1999, en posar-se
en servei trenta cotxes nous de pis baix, tota la sèrie 8600 va ser
retirada definitivament.
|
Els cotxes 8621 i 8630 al carrer Francesc Layret cantonada amb la Riera Matamoros, on es trobava l'antiga terminal de la línia B28. Badalona, agost de 1989. |
Set vehicles van ser enviats al Sahara en 10 de juliol de 1999, dins
del convoi d'ajuda que va organitzar l'associació “Catalunya pel
Sahara”. El cotxe 8602 va ser enviat a Cuba.
|
El cotxe 8627 a la Carretera de Mataró, cobrint la línia B30 camí de Santa Coloma. Badalona, 20 d'abril de 1992. |
L'octubre de 1989 es van incorporar a la flota de TUBSAL, provinents
de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), set autobusos Pegaso
6038, similars als vehicles 8600 de TUBSAL, encara que la seva
carrosseria era de porta davantera i central. Van entrar en servei
amb els colors de TMB, encara que amb el número de calca esborrat.
|
El cotxe 101 al Passeig de Sant Joan, cobrint la línia B21 camí de Santa Coloma. Barcelona, 15 de juliol de 1992. |
Progressivament van ser pintats amb els colors blanc i groc de la
seva nova companyia i van rebre els números de calca següents: 8195
(ex-TMB 6164), 8196 (6169), 8197 (6178), 8198 (6177), 8299 (6195),
100 (6198) i 101 (6196). Com es dedueix per la numeració de TUBSAL,
eren vehicles que havien entrat en servei a Barcelona entre 1981 i
1982. En arribar a la centena, però, TUBSAL abandonà la pràctica
d'anteposar al número de sèrie els dos dígits de l'any de posada
en servei del vehicle i retolà sobre els autobusos només el número
de calca.
|
El cotxe 8299 agafa el carril en direcció a Can Ruti, cobrint la línia B26. Badalona, 28 de juliol de 1995. |
Aquests Pegaso 6038 de segona mà van fer servei a totes les línies
de la companyia. Les darreres unitats van ser retirades de servei el
desembre de 1997.
|
El cotxe 8299, apartat a les cotxeres del barri de Manresà. Badalona, abril de 2000. |
El cotxe 8196 va passar a Sarbus amb el nombre 709. El 8198 va
passar a la companyia Soler i Sauret amb el nombre 47. Finalment, el
xassís del cotxe 100 va ser usat com a carrossa a les cavalcades de
reis.
|
El cotxe 8625, apartat a les cotxeres de Manresà. Badalona, abril de 2000. |
Bibliografia: De Hispano a Pegaso.100 años de transporte público en España.
César Ariño Planchería. Barcelona, 2008.
No hay comentarios:
Publicar un comentario