El cotxe 97, amb la seva pintura origina, aparcat a les rodalies de la cotxera del carrer Guifré. Badalona, juny de 1986. |
Entre 1981 i 1982, l'empresa TUSA va posar en servei 10 autobusos Pegaso 6055, que formaren la sèrie 90 - 99. Aquest model d'autobús era una versió del model anterior fabricat per ENASA, el 6050. La principal diferència del 6055 amb el seu predecessor era que muntava una caixa automàtica de velocitats i retardador hidrodinàmic.En quant a la part mecànica, equipava un motor Pegaso 9152 de 210 CV turboalimentat, situat a la part posterior en posició horitzontal..La producció del model va ser molt reduïda, només es fabricaren els 10 autobusos que TUSA va adquirir.
El cotxe 93 cobrint l'antiga línia B29 (Sistrells -Ocata). El Masnou, 8 de febrer de 1987. |
El cotxe 8150 (ex-93 de TUSA) cobrint l'antiga línia B29 al carrer Francesc Layret. Badalona, 30 de desembre de 1988. |
Originàriament, els vehicles van ser pintats de color vermell i crema. A partir de 1986 tota la sèrie va passar a la flota de TUBSAL. Progressivament els deu autobusos van ser pintats de groc i renumerats:
TUBSAL TUSA
8244 99
8245 98
8246 97
8147 96
8148 95
8149 94
8150 93
8151 92
8152 91
8153 90
Van fer servei a la majoria de les línies de la xarxa, fins l'any 1992, en que van ser retirats i desballestats.
El cotxe 8245 (ex-98 de TUSA) cobrint l'antiga línia B24 a la Via Augusta. Badalona, juliol de 1989. |
El cotxe 8147 (ex-96 de TUSA) cobrint l'antiga línia B29 a la Carretera de Mataró. Badalona, 2 de setembre de 1989. |
El cotxe 8151 (ex-92 de TUSA) al carrer Enric Borràs, cobrint la línia llançadora entre l'estació RENFE i els pavellons esportius. Badalona, 8 d'agost de 1992. |
Un dels darrers serveis d'aquests autobusos el van fer durat la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona. Entre juliol i agost de 1992 van cobrir una línia
llançadora entre l´estació de RENFE de Badalona i els pavellons on es celebraven les
competicions de boxa i bàsquet . La línia tenia el seu origen a l´Avinguda Martí
Pujol cantonada amb Enric Borràs, a uns 100 metres de l´estació ferroviària.
Seguia per Enric Borràs, Roger de Flor, Saragossa, Baldomer Solà –on hi havia
la parada corresponent a l´antic pavelló del Joventut, seu de la boxa-, Ponent
i Marquès de Montroig, on hi havia la parada corresponent al Pavelló Olímpic,
seu de les competicions de bàsquet. La tornada es feia per Marquès de Montroig,
Pep Ventura, Francesc Macià, Creu i Martí Pujol. El servei es feia habitualment
amb dos cotxes, però en acabar les competicions es reforçava el servei amb
alguns autobusos més.
Bibliografia: De Hispano a Pegaso. 100 años de transporte público en España.
César Ariño Planchería, 2008.
No hay comentarios:
Publicar un comentario