Páginas

Entradas populares

jueves, 29 de diciembre de 2011

Nota XXII - Els Neoplan sèrie 176-177 de TUBSAL

El febrer de 1.995, TUBSAL va posar en servei dos autobusos Neoplan, amb els números de calca 176 i 177. Eren del model N 4104 NF i estaven equipats amb un motor MAN. Procedien de l'empresa Transports Ciutat Comtal (TCC), que els va posar en servei l'any 1.991. A TCC portaven els números de calca 508 (el 176) i 509 (el 177) i cobrien el servei d'Aerobús entre Barcelona (plaça de Catalunya) i l'aeroport d'El Prat. 

El cotxe 509 de TCC (després 177 de TUBSAL) a la parada de la plaça de Catalunya de la línia A1 (Aerobús). Barcelona, 29 de juliol de 1.992.
A diferència dels autobusos de la sèrie 131-140, aquests Neoplan només disposaven de dues portes, davantera i central. En passar a TUBSAL van rebre algunes modificacions interiors: es van canviar els seients d'origen per uns altres de més senzills, i també se n'eliminaren les plataformes per a dipositar-hi maletes i equipatges. La carrosseria va rebre els colors de la nova companyia, groc i blanc.


El cotxe 176 (ex-508 de TCC) cobrint la línia B24 a l'autopista A-19, camí de la sortida Badalona-Nord. Badalona, 28 de juliol de 1.995.

El cotxe 176 (ex-508 de TCC) cobrint la línia B24 a la part alta del carrer Independència, quan encara era de doble sentit. Badalona, 28 de juliol de 1.995.
En principi van ser destinats a la línia B24, en aquells temps una línia exprés que circulava per l'autopista A-19 (actualment C-31). Posteriorment van circular a moltes línies de la xarxa. A partir de l'any 2.000 van cobrir sobretot les línies B19 i B21.

El cotxe 177 (ex-509 de TCC) a la Vall d'Hebrón, cobrint la línia B19 camí de Badalona. Barcelona, abril de 2.002.
Van ser retirats de servei entre 2.003 (176) i 2.004 (177).   



No hay comentarios:

Publicar un comentario