El
mes de juny de 1975 es van incorporar a Transports de Barcelona dos
autobusos Pegaso Monotral del nou model 6050, per a realitzar proves.
Disposaven d'un motor posterior de 210 CV de potència, que els
convertia en els autobusos més potents de la flota de TB.
Els cotxes 5000 i 5001 al pati de la factoria ENASA de la Zona Franca, abans de ser entregats a Tranports de Barcelona. (Col·lecció París) |
Van
ser numerats com a 5000 i 5001. Al cotxe 5000 li van instal·lar una
màquina dispensadora de bitllets fabricada per Azkoyen. Ambdós
vehicles van romandre aparcats un any a les cotxeres de Llevant i
Vilapicina sense fer cap tipus de serveis.
El cotxe 5001, al costat del Pegaso Monotral 6035A nº 3248, a les cotxeres de Vilapicina. Barcelona, 30 de maig de 1976. (Col·lecció París) |
El 23 de juny de
1976 el cotxe 5000 va començar a prestat servei a la línia 1, que
circulava entre la plaça d'Espanya i el Parc d'Atraccions de
Montjuïc. El cotxe 5001 va ser destinat a les línies 101 i 127, i
també a la 1 quan el cotxe 5000 no podia fer el servei.
El cotxe 5000, a la parada terminal de la línia 1, a l'Avinguda de Maria Cristina. (Col·lecció París) |
Posteriorment,
ambdós cotxes van passar a cobrir la línia EA entre la plaça
d'Espanya i l'Aeroport. Els vehicles van patir gran nombre d'avaries
i van ser retirats del servei. El rendiment no va ser el que
s'esperava d'ells, tot i que a la mateixa època circulaven per
Madrid, a la flota de l'EMT, 200 unitats del mateix model, i altres
50 donaven servei a València, a l'empresa SALTUV.
El cotxe 5001 a l'Aeroport de Barcelona, cobrint la línia PRbis. El Prat de Llobregat, abril de 1978. (Foto J.A. Solsona, col·lecció París) |
L'any
1981, els dos autobusos van ser venuts a Autocares Ravigo, empresa
propietària de TUSA, que cobria les línies de transport urbà de
Badalona. A TUSA els dos vehicles van rebre els números 100 i 101 i
van conservar la seva pintura vermella original. L'any 1982 la part
superior del cotxe 101 va ser pintada de groc. El cotxe 101 va patir
un incendi, però va ser reconstruït i continuà en servei.
El cotxe 100 de TUSA (ex-5000 de TB) aparcat a la parada del carrer Fluvià, terminal de l'antiga línia 8 entre l'Ambulatori i el barri de Lloreda, un matí de diumenge. Badalona, 4 'abril de 1983. |
El cotxe 100 de TUSA (ex-5000 de TB) aparcat en un dels carrers que envoltaven les antigues cotxeres de TUSA del carrer Guifré. Badalona, novembre de 1982. |
L'any
1986, amb la posada en servei de la sèrie 8600, els cotxes 100 i 101
van ser apartats de servei. El cotxe 100 va ser desballestat. El
cotxe 101 va ser apartat a cotxeres i canibalitzat per a obtenir
recanvis pels antics autobusos Pegaso 6055 nºs 90 a 99 de TUSA.
Bibliografia: Web "Els autobusos de Barcelona" de José Mora.
No hay comentarios:
Publicar un comentario