Quan el tramvia Montgat-Tiana va deixar de prestar servei, el 30 de setembre de 1955, es va establir un servei d'autobusos servit per la mateixa companyia que explotava el tramvia, TELCSA (Tranvías Eléctricos del Litoral Catalán, S.A.), filial de l'Empresa Casas. El servei d'autobusos va tenir al llarg dels anys pocs usuaris, ja que havia de limitar-se al traçat de l'antiga línia tramviària. Això implicava que els usuaris, en arribar a Montgat, havien de fer transbord als trens de RENFE o als autobusos de l'Empresa Casas per anar cap a Badalona, Barcelona o cap el Maresme, havent de pagar un nou bitllet. La línia, numerada amb el temps com a B41, encara va sortir més perjudicada quan es va implantar el servei directe Tiana - Barcelona, servit per Autocars Kalet.
|
TELCSA (Empresa Casas). Autobús Pegaso 6021 nº 85. Tiana, febrer de 1984. Foto: Pere París. |
|
|
TELCSA (Empresa Casas). Autobús Pegaso 6021 nº 82. Tiana, febrer de 1985. Foto: Pere París. |
Durant molts anys el servei de la línia va ser cobert per dos Pegaso 6021, els números 82 i 85 de l'Empresa Casas. Eren autobusos típics dels anys seixanta i setanta, i moltes companyies en disposaven. Normalment el servei es feia amb un sol vehicle, mentre l'altre romania a l'antiga cotxera del tramvia, adaptada ara als autobusos, a Tiana. Quan calia fer alguna reparació, els vehicles es desplaçaven fins a les cotxeres de l'Empresa Casas, a Mataró. Aquests autobusos van ser retirats el 1985. Un altre vehicle que va fer servei a la línia va ser el nº 155, un Pegaso 5061-B.
|
TELCSA (Empresa Casas) Autobús Pegaso 5061-B nº 155. Montgat, 2 de setembre de 1989. Foto: Pere París |
La línia B41 va deixar de circular el gener de 1993. A partir del dia 11 del mateix mes la línia B29 de TUBSAL, que fins aleshores havia cobert el trajecte Badalona – Ocata, va variar el seu itinerari. En arribar al límit entre Badalona i Montgat, passava a cobrir l'antic traçat de la línia B41. D'aquesta manera es va establir una relació directa entre Badalona (Montigalà) i Tiana. La freqüència de pas dels autobusos era de 30 minuts. La línia entre Badalona i Ocata va passar a estar servida per l'Empresa Casas, amb la nova línia Badalona (Metro Pep Ventura L4) - Ocata – Teià.
El 2 de novembre de 1999 la línia B29 va modificar el seu recorregut. En lloc de pujar per la carretera de Tiana, continuava per la N II fins a Montgat, i a través dels barris de Turó del Mar i Ciurana enllaçava amb Tiana. Aquest canvi de recorregut trencava l'enllaç directe entre l'estació RENFE de Montgat i Tiana. Per aquesta raó es va posar en servei la línia TM entre Montgat i Tiana per l'antic recorregut de la B41, amb una freqüència de pas de 30 minuts.
|
TUSGSAL. Autobús Scania nº 307 a la terminal de Montgat de la línia TM. 21 de març de 2005. Foto: Pere París. |
|
|
TUSGSAL. Autobús Scania nº 307 a la línia TM. Montgat, 7 juliol 2004. Foto: Pere París. |
|
|
TELCSA. Placa de parada al carrer St Antoni Mª Claret. Montgat, 7 juliol 2004. Foto: Pere París. |
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario